måndag 19 december 2016

Granen klädd allaredan













Granen är klädd och det blev den redan 4e advent, alltså igår! Väldigt tidigt för oss vuxna som är uppvuxna med tradition att klä granen dagen innan julafton. Men för att få njuta av den maximalt så får den komma in lite tidigare, plus att det är så mycket annat som ska fixas just dagen innan... Att köpa gran och klä den är lite heligt för mig. Vet inte varför, men så är det, då vill jag inte stressa med det. Så nu är det tya tider och nya traditioner som skapas i vår lilla familj!


Stil på granen då? Samma som förra året, köpt endast ett nytt pynt och det kom inte med på bild. Traditionella hängen som jag planerar att ha år efter år i granen... Noga utvalt. Sen är de så praktiskt nu när vi har en liten nyfiken (snart) 2-åring som gärna vill känna på allt fint (såklart), att pyntet är lite tåligt, iaf det som hänger längst ner... 😄🎄


Kotten i mässing är från Tennet är min absoluta favorit... Glaskulan med tofs är också därifrån och den med glitter är från Hm Home.


Enkelt, klassiskt och några få utvalda hängen som jag vill ha det! Sen brukar det tillkomma en och annan mer färgsprakande egentillverkad dekoration, för alla här hemma gillar inte "enkelt och klassiskt" 😄 Utan mer, så mycket färg och glitter det bara går...😄


Hur går det för er i julförberedelserna då? Jag ska berätta att vi har faktiskt inte hunnit baka ett enda julgodis, så vi köper istället! Går bra det med. Det blir jul ändå liksom! 😉







KRAM på er!

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar