tisdag 3 januari 2017

Julen kom och den gick











Julen kom och den gick... Och ner har nu alla julsaker packats, endast en stjärna kvar i köket, min stora Fling, den får vara kvar någon vecka till... Granen åkte ut redan dagen innan nyårsafton... De tre änglarna i granen som för mig symboliserar mina två barn och min man, har nu varsamt packats ner i sina lådor i väntan på nästa jul. Köpte de för hundra år sedan, de var bland de första julgransdekorationerna jag köpte till mitt eget boende. Hade fler från början men några har gått sönder, ligger mig varmt om hjärtat.


Känner alltid ett väldigt stort vemod när julhelgerna är över, någon slags sorgsenhet och tomhet. Men klarar inte av att ha kvar sånt som påminner om det som precis varit, har liksom förlorat sin charm på något vis, man vill ändå blicka framåt...


Så med de det säger jag hejdå 2016 och välkommen 2017, nu kör vi!!




KRAM



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar